Zgodnie z art. 2 ust. 14 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022r. o dodatku węglowym (Dz.U.2022.1692) „w przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.”
Instrukcja wypełnienia i wysłania wniosku na dodatek węglowy w sposób elektroniczny.
Wniosek elektroniczny o dodatek węglowy można wysłać w ePUAP jako plik PDF w trybie „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. Nie ma bowiem osobnego formularza wniosku o dodatek węglowy dla systemu ePUAP, który można byłoby wypełnić po zalogowaniu się do niego.
Krok po kroku:
Kliknij tutaj, aby pobrać wniosek o dodatek węglowy w formacie .doc
Kliknij tutaj, aby pobrać wniosek o dodatek węglowy w formacie .docx
Kliknij tutaj, aby pobrać wniosek o dodatek węglowy w formacie .pdf
Wniosek wypełnić np. elektronicznie lub wydrukować i wypełnić ręcznie i zapisać/zeskanować jako jeden plik w formacie .pdf
Następnie wejść na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
Podpisać plik .PDF zgodnie ze wskazówkami znajdującymi się na podanej stronie, a następnie tak podpisany plik zapisać np. na pulpicie (wniosek jest prawidłowo podpisany, jeśli pojawi się na nim po ponownym otwarciu znacznik Podpis zaufany z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej).
Zalogować się na ePUAP
Wybrać Pismo ogólne do urzędu
Załączyć do tego pisma podpisany podpisem zaufanym plik i wysłać.
Skrytka EPUAP Centrum Usług Społecznych w Łapach
/9660591331/skrytka
/9660591331/SkrytkaESP
Prosimy nie wysyłać zdjęć wniosku ani skanów pojedynczych stron oraz plików w formatach innych jak PDF.